Κυριακή, 27 Ιανουαρίου 2013

ΑΦΟΡΜΗΣΗ

Ως αφόρμηση για το συγκεκριμένο project χρησιμοποιείται ένα μικρό βίντεο κινουμένων σχεδίων το οποίο εισάγει τις έννοιες διάστημα, αστροναύτης, εξωγήινοι, πλανήτες με διασκεδαστικό τρόπο.



Στη συνέχεια ο κεντρικός ήρωας του βίντεο στέλνει στα παιδιά ένα γράμμα.
" Αγαπητά μου παιδιά.
        Χρειάζομαι επειγόντως την βοήθειά σας για  να επιστρέψω στη Γη! Κατά τη διάρκεια του διαστημικού μου ταξιδιού, χάλασε το διαστημόπλοιό μου και αναγκάστηκα να προσγειωθώ σ' ένα πλανήτη, χωρίς όμως να ξέρω ακριβώς ποιος είναι. Το μόνο που γνωρίζω  και μπορεί να σας βοηθήσει είναι ότι ίσως εδώ να υπάρχει ζωή και ότι είναι κόκκινος  πολύ. Επίσης, χρήσιμο θα σας φανεί αυτό το χαρτί, που στοιχεία έχει πολλά για τους πλανήτες γύρω από εμάς.

Μέσα στην πλανητοχώρα,
οχτώ ήταν έως τώρα.
Πλανήτης είναι και η Γη
Κι είναι η μοναδική,
Που πάνω της έχει ζωή.
Τον πιο όμορφο πλανήτη,
Τον φωνάζουν Αφροδίτη.
Κι ήτανε σα αδερφή
Και με τον πλανήτη Γη.
Ένα φωτεινό αστέρι,
Που τη ζεστή πάντα φέρνει,
είναι μες στη μέση ο Ήλιος,
που με όλους είναι φίλος.
Παίρνει ζέστη απ΄αυτόν,
Ο γείτονας του ο Ερμής,
Που είναι από όλους τους πλανήτες,
Ίσως και ο πιο ταχύς.
Ο πλανήτης μας ο Άρης,
Που μπορεί να είχε ζωή,
Όπως λένε οι ειδικοί, με τη Γη μοιάζει πολύ.
Μεγαλύτερο πλανήτη,
Όλοι έχουνε το Δία,
Που παρέα με τον Κρόνο,
Έχουν μέσα στους πλανήτες,
Πάντα την πλειοψηφία.
Απ΄τον Κρόνο, παραπέρα,
Ο επόμενος σταθμός,
Είναι σ΄όλους μας γνωστός,
Ο πλανήτης Ουρανός.
Ο Ποσειδώνας βρίσκεται,
Απ΄τον ήλιο πιο μακριά
Κι είναι αυτός, που ανακάλυψαν,
Από όλους πιο μπροστά.
Αυτοί είναι οι πλανήτες,
Που έχουν κάνει μια παρέα.
Και μαζί με τους κομήτες,
Όλοι τους περνούν ωραία.
Γύρω από τον ήλιο όλοι,
Στήνουν ένα χορό
Κι έχουν φτιάξει σύστημα,
Που το λεν ηλιακό. 
Πηγή: Σύγχρονο Νηπιαγωγείο, Τεύχος 88, σελίδα 28
Χρειάζομαι όλα τα στοιχεία αυτού του πλανήτη για να μπορέσουν να με βρουν οι φίλοι μου οι αστροναύτες."
 Ακολουθεί μια συζήτηση με τις εντυπώσεις, ιδέες και εμπειρίες των παιδιών.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου